Ride Kuala Lipis to Lata Lembik


On x On bosku?
Hai, harini aku nak share lah moment time aku join ride dengan member-member ke lata Lembik. Lata Lembik ni tak jauh pun sebenarnya dari lokasi kitorang. Tapi aku nak share pasal ride to Lata Lembik ni sebab aku rasa ride ni paling best sebab ramai member-member aku ada join sebab balik cuti bosku.

Kitorang selalu je ride tiap tiap tahun. Ada bnayak event ride untuk budak budak motor kat Malaysia ni sebenarnya. Anatara event yang famous yang korang kena tahu :

1. New Year
2. 1 May
3. Merdeka Ride
3. Santai Anak Pahang (ikut untuk negeri masing-masing)

So mana mana yang nak plan bercuti time yang aku list tu boleh plan elok elok sebab akan sesak dengan motor. Antara tempat-tempat yang hot yang selalu budak-budak pergi merupakan Cherating, Port Dickson, Lata Lembik, Cameron Hihgland. Banyak lagi tempat hot lain tapi terlalu banyak untuk di listkan.

So kitorang gerak awal pagi dan semua berkumpul kat Petron Sungai Koyan. So kat sini point semua orang berkumpul so budak dari tempat-tempat lain pun ada masa untuk join ride sama-sama. So tepat jam 7.45 pagi kami start jalan menuju ke Lata Lembik.

Sepanjang perjalanan macam macam ragam budak-budak ni. Ada yang suka ride kat belakang, ada yang suka stay di depan. Aku dengan member-member aku selalu nya stay kat belakang sebab bahaya kalau stay kat area tengah dangan depan. Semua orang ikut rules marshall kami so bawak pada kelajuan yang normal dan tak bahayakan mengguna jalan raya yang lain.

Moto aku moto biasa je tak macam orang lain. Yang penting boleh selamat pergi dan selamat sampai ke destinsasi. Sampai je kat sana dalam jam 11 pagi. First kami park motor-motor dulu pastu ambik-ambik gambar macam biasa. Dah puas ambik gambar kami terus tukar baju mandi kat Lata Lembik.

Lata Lembik ni tempat peranginan yang ada sungai macam jeram sebenarnya. Sebab tu nama dia Lata Lembik. Air sungai dia memang sangat sejuk mana yang tak tahan tu memang naik awal lah.

Dah siap mandi kami cari makan kat kedai atas tu, then siap makan kami lepak dulu borak-borak dengan budak luar yang join. Then dalam pukul 3 tengah hari kami bertolak balik sebab masih jauh lagi perjalanan untuk sampai ke rumah.

Syukur kami selamat sampai ke destinasi. So mana mana yang yang selalu join ride tu aku nak bagitahu bawak jangan ikut nafsu. Hormati pengguna jalan raya yang lain dan ingat lah orang yang tersayang.

Bukit Betong Crew

Hati kau keras roy

Kuning diraja

Comments

Popular Posts