Gunung Ledang

     Bulan lepas, aku dan rakan2 pergi berkelah di Gunung Ledang yang terletak di Johor. Sebenarnya aku sendiri x tau Gunung Ledang terletak kat mana smpailaa member ajak. Nru aku tau yang Gunung Ledang terletak kat johor. Hahahaha. Semua dibahagikan tugas masing2, ada yang kene beli makanan,ada yang kene beli arang and macm2 la.
       So perjalanan bermula. Aku dan rakan2 pergi ke Gunung ledang. Ada yang menaiki motosikal dan ada yang menaiki kereta. Mengikut kemampuan masing2. Sebab kereta dah penuh kan. So aku hanya mampu bawak JELO aku lerr. Setibanya aku di Gunung Ledang. Ramai keluarga yamg datang untuk jalankan aktiviti rekreasi mereka bersama. So kami membawa semua persediaan untuk rekreasi kami ke atas. Guys,klau boleyh jangan mandi kat bawah sgt tau sbb banyak benda yang dihantar dari atas, air terjun mengalir kan, so faham2 ye.
       Setibanya di tapak, kami persiapkan barangan barbecue kami, set up arang apa semua, dan mula lah membakar. By the pasal Gunung Ledang, its a good place untuk korang berekreasi bersama keluarga and jugak tempat untuk korang hiking. Akan ada instructor dekat sana yang akan conduct hiking korang bila korang inform diorang untuk lakukan altiviti hiking. So keselamatan insyaallah terjamin sebab diorg lagi arif bab2 hutan nie.
       Berbalik pada cerita kami rakan2, giliran dibahagi, jafi siapa yang nak mandi dulu boleh mandi and siapa yang kene jaga makanan kene jaga jugak. Korang kne buat pembahagian kat sini tau sebab ada pencuri2 yang tak diundang dan menakutkan jugak la, bukan hantu tapi biawak. Biawak besar gila guys, mcm komodo. Tapi jangan risau, biawak takut orang. So korang boleyh la jalankan altiviti korg kalau korang datang. Baling je kayu, lari la dia.
       Then tiba giliran mandi, air sejuk dan nyaman. Kalau datang tak mandi, rugi besar. Hahahaaha. Air terjunya yang cantik. Tapi dalam tu memang tak la, selamat untuk keluarga yang ada anak2 kecil. Tpi make sure check dulu sebelum pergi sebab air kita x nampak macam mana rupa di dalam. Its good places to have family time. So make sure you guys visit Gunung Ledang okay.

Comments

Popular Posts