MY LOVELY CATS

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blogger, harini saya akan kongsikan kisah mcm mana keluarga kami boleyh bela banyak kucing. Kucing ni haiwan yang sangat comel dan penuh dgn kasih sayang, but of course la dy xltak tunjuk kan sebab dia haiwan tapi siapa yang try buat baik dengan kucing and even tak suka but pretend to like it, one day korang akan betul2 sukakan dia.
      So here's the story. Keluarga aku suka kucing tau except mak aku. Dia susah sikit nak minat kucing ni. Yes memang setiap kali kalau kiteorg pergi kedai. Mak aku akan halau kucing yang datang sebab kadang2 ada kucing yang berkurap apa semua la, kiteorg mcm, okay. Kadang2 belai2 kucing tanpa pengetahuan dia. Abah pon seorang cat lovers jugak tau but he knows my mother well la. Tapi tu bukan halangan untuk abah bela kucing. Banyak kali abah try nak bela kucing but my mother refuse to agreed.
       And one day, abah terjumpa seekor kucing badan dia gempal and bulu lebat dekat kampung. Abah betul2 teringin nak bela and tak hiraukan bebelan ibu and abah panggil dia Hitam. Sehari demi sehari Si Hitam duduk dekat rumah. Baik and manja Si Hitam ni. Then lama kelamaan ibu start to love Hitam and treat Hitam macam anak dia. Aku suka tengok ibu, panggil2 hitam suruh balik bila hitam keluar dari rumah. Aku belajar sekolah asrama penuh, then family bawak hitam untk ambil aku sempena cuti sekolah. Abah datang bawa Si Hitam sekali, seronok si hitam dapat jalan2.
      Lepas ambil aku dari tempat belajar, kami pergi ke kedai makan untuk makan tengah hari, so memikirkan Si Hitam sama ada nak ditinggalkan dalam kereta atau biar dia di tambat di luar kereta, kami decide untk tambat Hitam di luar kereta untuk mengelakkan hitam kepanasan. Jarak kerata dengan kedai makan tak jauh. Then kami teruskan niat untuk makan. Selepas makan, kami kembali pada Si Hitam. Apa yang mengejutkan Si Hitam hilang dari ikatan tali. Tak nak menuduh orang yang mencuri, kami berfikiran baik bahawa Si Hitam lari. First time aku tengok ibu sedih dengan kehilangan seekor kucing yang dulunya susah nak suka kucing and now seorang yang sayang kan kucing. Selepas kehadiran Si Hitam, pintu hati ibu terbuka pada kucing and now kiteorg dah bela banyak kucing guys haahahahaahaha. SEDIKIT SEBANYAK GAMBAR KUCING2 YANG DIPELIHARA

Comments

Popular Posts