Jum Main Masak-Masak eps4

Assalamualaikum.

Bersama aku lagi dlm pengonsian resepi memasak. Jadi harini, aku nak share resepi memasak kegemaran aku. Kalau balik Parit buntar, mesti aku suruh mak ak masak. Nk tahu apa resepi tu, mestilah Curry kepala. Aku pernah cuba masak curry ni. Jadi tu jadi la. Sedap? Mesti la sedap. Bkn selalu angkat bakul sendiri kan.
source from google

source from google

source from google

source from google



Oke jum kita mula,

Cara-caranya ialah:

1. Mula tumiskan bawang merah, bawang putih, daun kari serta halba. Campur semua ni smpai ada bau wangi
2. Lepastu masukkan bancuhan rempah kari dan tumis lagi hingga garing. Dan ap yg penting sampai pecah minyak.
3.  Masukkan air secukupnya, jgn sampai nampar tawar. Dan kacau bg rata dan biarkan sampai mendidih. Dan tak lupa jugak masukkan yogurt original.
4. Pastu masukkan ikan dan bendi
5. Apa yang penting, tambah garam dan gula cukup rasa
6. Dan akhir sekali masukkan asam jawa, dan tomato
7. Kalau dah siap boleh la hidang kan.



Makan dengan nasi dan belacan. Tambah pulak papadom. Perrghh citarasa anak utara. Minta maaf la kalau cara aku buat ni tak ada santan. Aku jarang guna santan kalau buat kari. Jadi boleh la hampa try kt rumah nnt


Comments

Popular Posts