One of my activity during leisure time.

Salam guys , ape khabar? sihat ke tu ? haha actually da xtau nk post citer ape lagi kt blog ni.So kte bedal je la citer ape2 pun.So entry kali ni nk cter psl salah satu benda yg aku suka buat during my free time.

So one of my favourite activity is memancing. Tak kesah la pancing ape pun ikan ke udang ke sume aku suka haha 😁 orang yg bersabar je boleh buat aktiviti2 mcm ni. Sebab hasil dia x tentu dapat ke tidak.Kadang mancing sekejap da ade hasil,kadang berjam-jam pun satu hasil pun xde.

Jadi weekend haritu aku pergi cari kolam pancing udang galah dekat area Melaka ni,google2 jumpa satu dkt area Ayer Molek.Saja nk lepas gian da lama x mancing kan. Aku pg ngn Richard member aku haritu .Dia ni la yang beriya sgt nk tau mcm mne rasanye pancing udang .

So ktorg pg dlm pukul 8 malam cmtu.Sebelum tu ktorg da lepak dkt Dataran Pahlawan dulu hahaha.Sampai dkt kolam je x berapa ramai orang lagi time tu.Ade la dalam 5-6 orang mcm tu.Kolam pancing udang ni lokasi dia dalam kawasan taman perumahan.  NO 10, SYEKSEN 1, Lorong 1 Jalan Desa Molek 1/1, Taman Desa Molek, 75460 Malacca . Ni ha alamat dia.

Harga memancing dkt sini ialah Rm20 sejam utk satu joran.Tpi kalau main 2 joran Rm38 .Haritu aku main 1 joran je sbb Richard nk tgok je dulu hahaha.So ktorg pancing selama dua jam.Dekat sini juga disediakan minuman,so kalau haus2 tunggu udang mkn umpan tu boleh order minum2 dulu.Tempat kolam udang ni pun bersih,so mmg selesa la mancing dkt sni. So kalau korang nk tau pancing udang mcm mne,aku suggest pg la tmpt ni.Kalau yg da pro tu boleh bwk rod sendiri . sekian thanks 😁








Comments

Popular Posts