Lokasi Rahsia ; Titi Patah, Bentong Pahang


Ok, aku nak share pasal satu lokasi rahsia kat rumah aku yang ramai tak tahu. Tempat ni kitorang selalu lepak time weekend. Tapi kadang-kadang kalau free ada je kitorang datang sebab ada member yang tak kerja lagi.

 Tempat ni kitorang panggil titi patah sebab dalam perjalanan nak ke tempat rahsia ni akan lalu kat titi yang patah so motor yang kitorang naik ni kena masuk sikit dalam air sebab titi dah patah. Cuma air tu tak dalam mana sebab titi tu masih support orang yang lalu atas titi tu.

Sebelum kitorang pergi kitorang akan collect duit untuk beli barang dan alat untuk BBQ. So kami agihkan kerja da yang beli barang dan ada yang carikan kemah atau kanvas untuk kami berteduh.
Ada yang bawa speaker untuk pasang lagu raya.

Acara memasak
Makan time hujan bossku!

Tempat ni memang cantik dan tenang untuk habiskan masa disana terutama waktu cuti.Sungai yang jernih dan banyak batu batu sungai yang besar so banyak spot boleh duduk malah boleh baring terus untuk tidur.

Untuk makanan, 3 orang sediakan api dan yang lain cari kayu or batu untuk tempat letak barang. Ada yang tolong sediakan kemah untuk tempat berteduh. Time hari hujan paling best untuk mandi dan makan. Tapi kena hati-hati takut ada kepala air yang datang dari hulu sungai. Sangat bahaya.

Sepasang pahlawan dari kelompok kami

Geng-geng dapur





Manusia lapar

Comments

Popular Posts