Kisah cinta aku.

Pertama sekali aku nak cakap yang aku tak berniat nak sentuh hati mana-mana pihak. Aku minta maaf terlebih dulu.

Okay harini aku akan ceritakan kisah cinta aku. Bukan pasal best ke tak best tapi semata-mata untuk blog. 

Umur aku 21 tahun. Sepanjang umur aku, dah ramai perempuan yang aku kenal. Ada yang jadi crush. Ada jugak yang jadi girlfriend. Tapi ramai yang jadi crush je la sebab aku bukan la handsome mana. So dalam ramai-ramai perempuan yang aku kenal. Ada sorang ni aku rasa aku paling suka dia dari semua perempuan yang aku kenal.

Masa umur aku 13 tahun aku belajar dekat sekolah menengah berasrama. Masa tu mmg la homesick. Mula-mula masuk hari-hari call mama nak balik. Tapi aku kuatkan jugak la diri aku sebab aku bukan datang dari keluarga yg senang. Okay berbalik pada perempuan tadi. Aku kenal dia dekat sekolah ni. Masa aku masuk sekolah tu aku masih ada girlfriend dari sekolah lama aku. Tapi lepas masuk asrama aku tinggalkan dia. Sebab apa ? Mungkin sebab masa tu aku tak matang dan aku fikir dia terlalu jauh dengan aku. Maklumlah orang kata baru setahun jagung hidup. Apa lah sangat yang aku tahu pasal bercinta ni. 

Aku ingat lagi kali pertama aku terserempak dgn si dia ni. Masa tu aku tengah jalan dekat balkoni kelas dan aku terpandang sorang perempuan ni dan dalam hati aku like “wow. Manisnya muka dia”. Bukan nak cakap manis yang mcm gula tu. Korang plis matured sikit okay. Hahaha. Okay sambung. Lepastu aku tanya kawan aku yang kenal dia. Aku suruh dia mintakan nombor telefon perempuan tu ( okay masa tu aku mmg tak gentle la sebab tak minta sendiri. Aku minta maaf ). Tapi yang peliknya aku dapat no. telefon dia dgn cepat. Dan sejak tu kitorang contact each other la. Aku rasa kitorang bercinta tapi aku tak sure dia betul-betul sukakan aku ke tak. 

Banyak la yg terjadi sepanjang aku kenal dia. Aku tak boleh nak cerita semua. Ada sekali ni kawan baik aku sailang dia dari aku. Lepastu ada jugak dia suka dekat senior kitorang. Kawan-kawan aku ramai je yg pesan dekat aku supaya jauhkan diri dari dia. Tapi mcm mana nak cakap ek. Emm aku just tak rasa yang aku nak lupakan dia ataupun move on. 

Apa yang aku suka tentang dia ? Aku suka semua. Aku tak boleh nak describe dekat korang mcm mana happynya aku kalau dapat spend time dengan dia. Sama ada on the phone ataupun keluar lepak. Bagi aku masa yang aku luangkan dengan dia sangatlah berharga dan aku tak nak tukar dengan apa-apa pun dalam dunia ni. 

Aku ingat lagi masa aku tingkatan 5. Aku belajar dekat KL masa tu. Aku pindah sekolah masa tingkatan 4. Dia cakap dengan aku dia nak datang KL sebab nak ikut makcik dia tanda kertas SPM. Btw cerita ni lepas SPM okay. Aku study hard tau walaupun result tak straight A. At least aku takde la salahkan cikgu dan aku tak bodoh sampai dapat 7G. HAHA. Masa dia cakap dia nak dtg KL tu aku punya la excited aku cakap la “boleh la kita jumpa”.  Then masa dia dtg KL tu aku ambik teksi dari sekolah aku sampailah ke Novelle hotel (kalau korang tahu la). Lepastu kitorang naik teksi pergi The Mines. Jalan-jalan je takde buat apa sebab takde movie yang best masa tu. Tapi part yang aku tak boleh nak lupakan masa nak hantar dia balik ke hotel. Masa tu dah malam sikit dan aku tak ingat kenapa tak ambik teksi masa tu. Takde Uber tau masa tu. Kitorang terpaksa jalan kaki dari The Mines ke hotel balik. Redah jalan raya yg sesak dengan kereta. Berjalan jauh jugak la. Dalam hati aku, aku risau kalau jadi apa-apa dekat dia. Apa aku nak jawab dekat mak ayah dia. Tapi alhamdulillah selamat jugak la aku bawak dia balik ke hotel. Lepas tu aku blah dengan rasa lega dalam hati. Moral of the story, ambik dalam keadaan baik pulangkan dalam keadaan baik okay guys. 

Kali terakhir aku pergi jumpa dia masa aku nak buat US visa. Tapi yang ni malas la aku nak cerita. Panjang sangat. Nak tahu pm tepi. Apa yang aku nak sampaikan dekat sini adalah dari kali pertama aku kenal dia sampailah ke harini, perasaan aku tak pernah berubah. Still berdebar jantung aku kalau nak jumpa dia or dia call aku tapi benda berubah kan. Sekarang ni aku tak tahu apa perasaan dia dekat aku lagi. Aku tahu dia dah ada suka lelaki lain skrg. Aku tahu salah jugak untuk aku suka dekat girlfriend orang. Dan sebab tu jugak lah aku takkan tanya perasaan dia lagi.

Apa yang aku nak ? Aku nak, lelaki mana pun yang dia suka akan sayang dia dan jaga dia sampailah ke akhir hayat dia. Aku taknak tengok dia terluka lagi. Aku nak yang terbaik untuk dia. For me, personally mmg aku belum move on. Sorry la kepada kawan-kawan yg banyak support aku untuk move on dari dia. Tapi aku cuma manusia biasa yang banyak kekurangan. 

Sampai sini je la yang aku boleh cerita walaupun sebenarnya banyak je cerita yang aku boleh bagitahu tapi aku malas nak menaip dan aku taknak buka cerita banyak sangat. Dia perempuan yang baik just in case korang tak tahu. Terbaik yang aku pernah kenal. 

Bye. 


Sekolah masa umur aku 13 tahun

Image source : google image



Sekolah aku masa tingkatan 4 dan 5 

Image source : google image



Nouvelle hotel 
Image source : google image 



Tempat belajar aku sekarang






Comments

Popular Posts