charlie ALAM wat abang seram

waassaaaaaaappp guys. bale di sini. ari ni saye nak menceritakan tentang kelibat2 charlie di tempat belajar saye yaitu Akademi Laut Malaysia(ALAM). semut charlie yang gagah perkasa lagi hensem dengan badannya yang berbelang oren hitam dan amat berbisa.
a charlie named carli cap pelen
 beliau juga dikenali sebagai Rove Beetle dan beliau boleh dijumpai di sawah padi, padang dan hutan juga boleh dijumpai di ALAM. other than that, charlie juge bekerja  pada shift malam mencari mangsa2 malang. beliau amat tertarik pada cahaya terang lampu fon, lappy, dan lampu etc. abang google menceritakan pada saya bahawa racun pada semut charlie ini is equal to 12 times of racun ular tedung. seram bukan?? saya ade cerita tentang kawan saya yang pernah dicium charlie. nama dye arep. dye hensem tapi kene gigit charlie maka turunlah martabat beliau sebagai sorang yang kacak.
bekas love bite dari charlie selepas sebulan

 puncanya sebab suka maen fon malam2. kalo mesej mak ayah tapelah. mungkin charlie bole kasi can. mesej makwe punye pasai lalu charlie pon geram dengan tindakan beliau. sekarang, arep telah mengamalkan produk kecantikan charlie yang boleh didapati dimana2 farmasi dan harganya hanya dalam rm30+/- lah.
ubat gatal yang mahal
 depend on jenama ubat tu jugak.







 sooo, saye nak bagi tips2 kepada brader2 dan sistur2 di luar sana cara untuk menepis serangga tersebut mengganggu malam anda.
- elakkan dari memasang lampu berdekatan dengan tempat tidur anda.
- jangan terlalu kerap bermain fon di waktu malam sampe tak sedar kene gigit charlie.
- pasang jaring yang lobangnya tipis pada tingkap bilik anda.
- letak ubat gegat berdekatan tingkap or katil anda cause dorang takot ngan ubat gegat.
- dilarang menyembur aerosol a.k.a spray nyamuk kerna itu hanya untuk nyamuk!!
- jangan sesekali nak give me five ngan beliau apabila beliau telah selamat mendarat di badan anda.
jaring yang bukan digunakan untuk menangkap ikan
kalo anda terkono charlie ni pon jangan takot jangan segan. tak mati pon INSYAALLAH. arep saye pon maseh sehat. jadilah seperti rakan kite si arep yang hensem menyapu ubat di bahagian yang sepatutnya. okay, thats all lah saye tau pasai charlie ni. kalo nak tau lebeh lanjot bole tanye abang google lah. beliau juga hensem dan lagi genius dari saye. huhu. muah cikit. c u when i c u again.

Comments

Post a Comment

Popular Posts