MY HERO AND HEROIN

Semua cita-cita anak-anak mu
Kau terima
Jarak diantara kita beribu batu
Rindu pada kamu

Papa mama ada di rumah
Menunggu kepulangan putera mereka
Papa mama ada di rumah
Menunggu kepulangan putera mereka

Biarkan ku kerja di perantauan
Rezeki ku di sini
Apa yang sepatut aku lakukan
Tuk ubati rindu mereka. 


Lagu ni disajikan dari band indie Mlaysia, Hujan. Harini aku bukan nk cerita pasal Hujan atau apa2 lagu pasal Hujan. Harini aku nak ceritakan, kenapa aku pilih Mak Ayah aku sebagai idola dalam hidup aku. 

Bersyukur ke kepada Allah kerana aku dilahirkan di dunia ni. Mengenal baik buruk tentang akhirat dan dunia adalah disebabkan  mereka. Segala penat lelah mereka berikan kepada aku dan adik beradik aku, tak terbalas budi mereka ingin aku bayarkan. Mak Ayah, adalah lambang kepimpinan yg aku selalu jadikan contoh. Teringat lagi diwaktu aku kecil dulu, diwaktu aku mula belajar mengaji, Mak Ayah sanggup untuk mencari tempat yg terbaik utk aku dan adik beradik aku. Bagi Mak Ayah duit bukan segalanya bg mereka. Aku tahu betapa susah nya untuk mencari duit dan mencari rezeki, tetapi bg mereka itu bukan lah halangan. Banyak pengorbanan yg mereka korban kan untuk aku. 

Didikan dari mereka sangat bermakna bg aku. Aku tahu aku seorang anak yg nakal, selalu juga aku kena marah malah kena rotan. Sakit yg aku dapat tak sesakit yg mereka tanggung jikalau aku menjadi seorang anak yg nakal. Ini semua pengajaran aku dalam hidup aku. Setiap luka duka aku, sedih sepi aku, mereka lah tempat luahan yg aku selalu luahkan. Malah mereka tidak pernah biarkan aku keseorangan dan selalu menyokong aku. Selalu beri semangat untuk aku untuk tidak putus asa. Kasih dan sayang aku tak pernah berbahagi dgn Mak Ayah. Aku berjanji untuk selalu sayang dan cinta mereka hingga di Syurga Firdaus. Aku janji utk berkorban apa saja untuk mereka. Selagi terkandung nyawa di badan, segala nya untuk mereka. 

Terima kasih Mak Ayah kerana selalu menjadi sumber inspirasi dan idolaku sepanjang hayatku.




Comments

Popular Posts